top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

עשרת הדיברות שלי לחיים בריאים

עודכן: 29 בדצמ׳ 2022

1. מים

2. מזון חי

3. צמחי מרפא

4. פעילות גופנית

5. יצירה

6. מדיטציה

7. נשימות

8. שינה

9. טיפול טבעי

10. הכרת תודה



מים

מאפשרים לגוף להיפטר מרעלים דרך מערכת השתן ונקבוביות הזיעה. המים מרווים ומחזירים נוזלים לגוף במיוחד בימי קיץ חמים. המים מנקים את הדם, שומרים על עור הפנים והגוף, מסייעים למנוע עצירות. רצוי לשתות הרבה מים במצבים של חמרמורת או שתיית קפה מרובה.


מזון חי

כגון פירות ירקות זרעים ואגוזים, נבטים דגנים קטניות אצות ומיצים טבעיים, אלו מסייעים לגוף לקבל את מירב הוויטמינים, המינרלים והאנזימים שהוא זקוק להם. מזון חי מסייע בירידה במשקל, משפר את העיכול, נותן אנרגיה ומחזק את מערכת החיסון, משפר את מראה העור, מסייע בהפחתת סיכון למחלות במחלות לב וכלי דם, כולסטרול וסכרת.

לסיכום מזון חי = אריכות ואיכות חיים.


צמחי מרפא

לצמחים יש איכויות ריפוי. משחר ההיסטוריה בחן האדם ברחבי העולם את איכויות הצמחים, אם הם אכילים, מועילים או רעילים. צמחים, שורשים, קליפות עץ, עלים, פקעות וזרעים, הם חלק ממזונות המרפא שלמד האדם להשתמש ואלו נכללים מאז ועד היום בשיטות ריפוי עתיקות ומודרניות. ניתן לצרוך באמצעות בישול, השרייה, ייבוש וטחינה לאבקה.

מושקעים מאמצים רבים וכספים למחקרים על יעילותם הרפואית של צמחים למגוון מצבים בריאותיים.

חליטת צמחים או תה מהווה חלק מתרבות עתיקה שנשמרת עד עצם היום הזה. בעת הקדומה סביב התה נבנו תרבויות, משא ומתן, אירוח, בילוי משפחתי, גם בתרבות הקולינרית קיים שימוש רחב בצמחי תבלין ומרפא המשפרים את טעם האוכל ובריאות האדם.


פעילות גופנית

עיסוק בפעילות גופנית מאיצה את הדופק ומזרימה את הדם לכל איברי הגוף. מחזקת את השרירים, מסייעת לגמישות הגידים, הרצועות והמפרקים ומשפרת את היציבה.

פעילות גופנית חשובה גם לחיזוק מערכת החיסון ולמערכת העצבים ובכך מסייעת לרומם את מצב הרוח.

פעילות גופנית מפחיתה סיכון למחלות לב וכלי דם, כולסטרול, סוכרת ועוד מחלות. מסייעת גם לירידה במשקל.


יצירה

מטרתה העיקרית של היצירה הינה הנאה.

כילדים למדנו לעסוק בחומרים שונים, למדנו ליצור מהם משחקים, ציורים, למדנו ריקוד משחקי כדור מוזיקה, פעילויות שלילדים חשוב כחלק מהתפתחות החושים, הרגישות והחשיבה הקוגנטיבית. כבוגרים זונחנו את היצירה לטובת עיסוקים אחרים חשובים יותר בחיינו הבוגרים. חשוב להמשיך ולפתח את החושים והחשיבה ובעיקר לעסוק במשהו שגורם לנו הנאה כל דבר שנותן לנו השראה ושמחה.


מדיטציה

השפעה של מדיטציה הינה פיזית וקוגנטיבית כאחד. תרגול מדיטציה משפר את יכולת החשיבה, ריכוז בלימודה ובעבודה, איכות השינה, מקל על כאבים ומכאובים, מאזן לחץ דם, מעורר את היצירתיות ומרגיע את הנפש.


נשימות

הנשימה כאשר היא נשימה מודעת (לא כמו נשימה בהתנהלות היומיומית שהיא שטחית), היא מקור אנרגיה לגוף ולתפקוד אופטימלי של האיברים הפנימיים, התאים, השרירים והנימים. הנשימה היא דלק לגוף להפקת אנרגיה, כמו כן הנשימה משפרת את יכולת החשיבה, מרגיעה ומסייעת להתמודד עם מצבי קיצון כגון: דיכאון, כעסים, אגרסיות, חרדות, לחצים או פחדים.


שינה

השינה חשובה לנו בדיוק כמו האוויר, מים ואוכל. במהלך השינה הגוף שלנו עובר תהליכי ריפוי, הרפיה כללית של השרירים, חידוש תאים, פינוי פסולת מטבולית מהמוח, חיזוק מערכת החיסון, שיקום מנגנון האנרגיה של הגוף והמוח, יציבות ואיזון תאי העצב, חיזוק מערכת העצבים. בזמן חלום המוח מעבד את התחושות, רגשות וחוויות היומיום ומתקשר בין המודע לתת מודע.


טיפול טבעי

הגישה ברפואה הטבעית מהווה התייחסות לגוף הפיסי, הרגשי והנפשי של האדם. בטיפול ינתן מענה למחלה וכל מטפל.ת ישלב כלים נוספים והתייחסות למצבו הרגשי והנפשי של המטופל. אלפי שנים לפני הרפואה המודרנית האדם טופל ע"י צמחים, מזונות, תרגילים, אקופנטורה (נקודות לחיצה/דיקור) ועוד. היום ישנה מגמה גם ברפואה הקונבנציונלית להיעזר ברפואה הטבעית למניעה וריפוי מחלות.


הכרת תודה

הכרת תודה זה הרבה מעבר להודות למישהו אלא לכל השפע שקיים בחיינו גם אם זה ממש מעט. הכרת תודה מראה לנו את חצי הכוס מלאה. כולנו רוצים להיות מאושרים ולחיות את מהות החיים שלנו בשמחה ובאושר. תרגול הכרת תודה משחרר מביקורתיות ואגו, מחוסר סיפוק בעצמי ובאחרים.



98 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page