top of page

חיידקים פרוביוטים במזון

עודכן: 17 באוג׳ 2021


חמוצים אנחנו קוראים להם...

משחר ילדותינו אנחנו אוכלי חמוצים, רק כתוספת למנה העיקרית. לא באמת נתנו את תשומת הלב לערך התזונתי שירקות ומזונות כבושים תורמים לבריאותינו. לא כל החמוצים שאנחנו אוכלי מכילים ערכים במיוחד אם מגיעים בקופסאות שימורים שעברו חימום והחיידקים בהם הושמדו. מדובר על מזון כבוש "בקפידה".

פרוביוטיקה

המונח פרו – למען, ביוטיקה – חיים, לעומת אנטי-ביוטיקה.

פרוביוטיקה, אילו הם חיידקים ידידותיים למערכת העיכול. מערכת העיכול היא מערכת פתוחה המתחילה מהפה ומסתיימת בפי הטבעת. זו אחת המערכות אם לא ה-מערכת החשובה ביותר מבין המערכות בגוף האנושי. כל הקיום שלנו תלוי במערכת העיכול ולכל אורכה יש פעילות שהמטרה שלה פירוק, ספיגה ופינוי של רכיבי המזון.

חיידקים ידידותיים

הם פועלי בניין והיעילות שלהם תלויה באיכות, במגוון ובכמות.

אומרים שרוב המחלות מתחילות במעי. מזון חסר הערכים תזונתיים לא יניב חיידקים ידידותיים, מזון בריא שנכנס לגוף ללא חיידקים ידידותיים לא יוכל להתפרק, להיספג ולתעל את שאר מערכות הגוף.

החיידקים הידידותיים מסייעים למעי הגס בו נמצאת כ- 70% ממערכת החיסון שלנו, כך שחיידקים פרוביוטים מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית. בנוסף משפרים את התהליכים של מערכת העיכול ואף לטיפול בתופעות לוואי וזיהומים שנגרמים כתוצאה משימוש באנטי-ביוטיקה.

ההיסטוריה מראה שבאימפריה הרומית אכלו כרוב כבוש, ההודים נהנו ממנגו לאסי (משקה יוגורט), הבולגרים ידועים בשל חלב הקיפר, באסיה אוכלים מגוון רחב ביותר של ירקות כבושים, מיסו, נאטו ועוד.

מבין המזונות הפרוביוטים/מותססים: יוגורט, כרוב כבוש, קימצ'י, מיסו, נאטו, טמפה, קמבוציה, אומבושי ועוד.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page