top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

5 עצות לקיץ על פי האיורוודה

עודכן: 23 באוג׳ 2023

הקיץ, תקופה שבה כולנו רוצים ליהנות מהחוץ, לספוג את השמש וליהנות עם משפחה וחברים. עם זאת, חשוב לזכור

שלמזג האוויר החם יכולה להיות השפעה על הבריאות שלנו. על פי האיורוודה, מערכת הרפואה ההודית העתיקה, ישנם מספר הרגלי בריאות שעלינו לעקוב אחריהם במהלך חודשי הקיץ כדי להישאר בריאים ומלאי אנרגיה.


בקיץ השמש מייבשת את הלחות בטבע וגם בגופנו, הקאפה שמאופיינת בלחות, הפיטה בחום והוואטה ביובש כל הדושות יוצאות מאיזון, על כן רצוי להקפיד על כמה כללים פשוטים.


1. בקיץ השמש מייבשת את הלחות בטבע וגם בגופנו, הקאפה שמאופיינת בלחות ותפקידה לשמור על החוסן הבריאותי נשחקת בחום הקיץ. דאגו להישאר את הלחות בגוף, זהו ההרגל הבריאותי הראשון והחשוב ביותר לעקוב ולשמור. שתייה מרובה של מים, חליטות, מי קוקוס ומיצי פירות טריים יכולים לעזור לשמור על הגוף קריר ולח. רצוי להימנע משתיית יתר של קפאין ואלכוהול, מכיוון שהם מחממים ועלולים לייבש את הגוף.


2. לאכול קל: במהלך הקיץ, העיכול שלנו יכול להיות איטי, ולכן חשוב לאכול מזונות קלילים וקלים לעיכול. פירות וירקות טריים, סלטים ומרקים הם כולם אפשרויות טובות. רצוי להימנע ממזונות כבדים, שומניים ומתובלים, מכיוון שהם יכולים להגביר את החום בגוף ולגרום לבעיות עיכול.


3. חשוב להגן על העור מפני קרני ה-UV המזיקות: חבשו כובע, משקפי שמש והשתמשו בקרם הגנה טבעי כדי להגן על העור מפני השמש. ניתן להשתמש בג'ל אלוורה, מלפפון ומי ורדים כדי להרגיע ולקרר את העור.


4. פעילות גופנית: רצוי לתרגל פעילות גופנית מתונה כגון יוגה, לצאת לטיול או לרוץ, או לעשות כל צורת פעילות גופנית אחרת שאתם נהנים ממנה אך עדיף להתאמן בבוקר במהלך הקיץ, מכיוון שהטמפרטורות קרירות יותר והאוויר רענן יותר. רצוי הימנע מפעילות גופנית במהלך החלק החם ביותר של היום, מכיוון שהיא עלולה להיות מסוכנת ולגרום למכת חום.


5. לישון מספיק: שינה חשובה לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. במהלך הקיץ, יכול להיות שקשה לישון בגלל החום, כדי להבטיח שנת לילה טובה, נסו לשמור על חדר השינה שלכם קריר וחשוך, הימנע מארוחות כבדות לפני השינה ותרגל טכניקות הרפיה כמו מדיטציה או נשימות עמוקות.


לסיכום, הקפדה על הרגלי בריאות אלו יכולה לעזור לכם להישאר בריאים ומלאי אנרגיה במהלך חודשי הקיץ. על ידי שמירה על לחות, אכילה קלילה, הגנה על העור, פעילות גופנית מתונה בבוקר ושינה מספקת, תוכל ליהנות מהקיץ מבלי לפגוע בבריאות שלכם.





פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page