top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

11 יתרונות בריאותיים לפרחי קמומיל


קמומיל בשמו המסורתי Matricaria recutita הוא עשב פופולרי ששימש במשך מאות שנים בתרבויות שונות, במיוחד ברפואה המסורתית באירופה.

לרוב מתייחסים אליו כאל צמח מרגיע.


הקמומיל מציע מגוון יתרונות בצריכתו.

אלו הצורות הפופולריות לשימוש בפרחי קמומיל:

חליטה לשתייה או לקומפרסים – כפית של פרחי קמומיל לכוס מים חמים.

שמן תשרית – השריית פרחי קמומיל בשמן שקדים למריחה חיצונית.

שמן אתרי קמומיל רומאי – צבעו בהיר למריחה חיצונית.

שמן אתרי קמומיל גרמני – צבעו כחול למריחה חיצונית.


11 תכונות ריפוי של פרחי קמומיל


1. השפעה מרגיעה: אחד היתרונות הידועים ביותר של הקמומיל הוא בתכונות ההרגעה שלו. שתיית חליטת קמומיל יכולה לעזור להפחית מתח, חרדה ונדודי שינה. נמצא שיש בקמומיל נוגדי חמצון רבים ובינהם נוגדי חמצון אפגנין, נוגדי חמצון אלו נקשרים לקולטנים מסוימים במוח מסייעים להפחית נדודי שינה ומשרים שינה טובה. מי לא צריך בתקופה זאת?


2. מסייע למערכת העיכול: חליטת קמומיל מרגיעה את מערכת העיכול וכך מועילה למחלות עיכול שונות כגון קלקול קיבה, הפרעות העיכול, גזים, נפיחות ולהקלה על תסמינים של תסמונת המעי הרגיש (IBS).


3. מסייע לבריאות העור: קמומיל יכול להרגיע גירויים בעור כמו אקזמה ופריחות. בשל התכונות האנטי דלקתיות שלו יכול לעזור להפחית את האדמומיות והנפיחות. בהיסטוריה היה שימוש רחב בקמומיל לטיפול בפצעים ודלקות. ניתן להכין צרור פרחי קמומיל בתוך בד כותנה ולעשות קומפרסים על המקומות הנגועים בעור, או באמבט, כמו כן ניתן להכין משרה של שמן קמומיל ולמרוח באופן קבוע על המקומות הנגועים.


4. תכונות אנטי דלקתיות: הקמומיל מכיל נוגדי חמצון המקנים לו תכונות אנטי דלקתיות שיכולות לסייע בהפחתת דלקות שונות בגוף כגון דלקת מפרקים ניוונית. ניתן להכין חליטה ולשתות באופן קבוע.


5. חיזוק מערכת החיסון: נוגדי החמצון הרבים שבקמומיל מסייעים לחיזוק מערכת החיסון, מה שהופך את הגוף לעמיד יותר בפני התקררות וזיהומים שונים בגוף.


6. מסייע לבריאות הלב: נוגדי החמצון הקיימים בקמומיל מסייעים לחיזוק כללי של בריאות הלב ובכך שמפחיתים את הסיכון למחלות לב והפחתת רמות הכולסטרול הרע.


7. שומר על בריאות הפה: בשל התכונות האנטי-מיקרוביאליות, פרחי הקמומיל עוזרים בשיפור בריאות חלל הפה והלסת, אפטות ועוד. להכין חליטה לצנן ולהשתמש כשטיפת פה.


8. מסייע בזמן כאבי מחזור: חליטת קמומיל מקלה על כאבי מחזור בשל התכונות המרגיעות ומרפות שרירים.


9. מקל על מיגרנה: בשל התכונות המרגיעות והאנטי דלקתיות של פרחי קמומיל, ע"י צריכה קבועה של חליטת קמומיל ניתן לסייע במניעת התקפי מיגרנה. למרות זאת אני מאמינה שטיפול רגשי בנוסף לחליטה יכול לסייע למנוע התקפי מיגרנה.


10. משפר את המראה ובריאות השיער: קמומיל יכול לשפר את הברק הטבעי של השיער, ניתן להשתמש כשטיפה. יכול גם להבהיר את השיער.



11. מונע סרטן: מחקרים שונים מצביעים על כך שנוגדי החמצון המצויים בקמומיל מסייעים בהפחתת הסיכון לסוגים שונים של סרטן, למרות המלצות אלו יש צורך במשאבים למחקים נוספים כדי לבסס טענות אלו.



פרחי הקמומיל בטוחים לשימוש לנשים הרות, מניקות ותינוקות. בעוד שקמומיל בטוח לרוב האנשים, חשוב להיות מודעים לאלרגיות.

כל הכתוב כאן הינו בגדר המלצה ורצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לקבל את הטיפול הטוב ביותר.



28 צפיות0 תגובות
bottom of page