top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

DIY - הכנת נרות ריחניים מחומרים טבעיים

הכנת נרות ריחניים טבעיים מספקת חוויה חושית מענגת, הנאה ויצירה.

השימוש בשמנים אתרים טהורים מקנה לנרות מגוון יתרונות והשפעה טיפוליות של ארומתרפיה, בנוסף נרות טבעיים הם ידידותיים לסביבה מה שנותן להם ערך נוסף.

 

מה בערכת הכנת נרות DIY :

·        שעוות סויה

·        קנקן להמסת השעווה

·        מד חום למדידת הטמפרטורה לפני הוספת השמנים

·        שמן אתרי

·        4 צנצנות לנרות ומכסים

·        4 פתיליות

 

בערכה להכנת נרות ריחניים טבעיים יש את כל מה שצריך כדי ליצור 4 נרות בגודל של 100 מל לכל נר. לאחר הכנת הנרות ניתן להשתמש בכלים להכנת נרות נוספים כל שתצטרכו זה שעווה שמן אתרי ופתיליות.

 

יתרונות ביצירת נרות ריחניים טבעיים:

1.     נרות בהתאמה אישית

יש לך שליטה מלאה על הניחוח, מה שמאפשר לך להתאים את הניחוח להעדפה האישית שלך. התאמה אישית זו מבטיחה שהריחות יתאימו למצב הרוח שלך, לצרכים האישיים והבריאותיים, לעונה או לכל אווירה ספציפית שתרצי ליצור.

 

2.     אלטרנטיבה בריאה יותר

הרבה מהנרות הריחניים הזמינים לנו בחנויות, הם בניחוחות סינתטיים וכימיקלים אשר פולטים רעלים מזיקים בעת השריפה, אנשים שונים עשויים להגיב לריחות ולכימיקלים אלו ולסבול מכאב ראש, עניים דומעות, שיעול ועוד. על ידי הכנת נרות ממרכיבים טבעיים, כגון שעוות דבורים או סויה ובתוספת שמנים אתריים, ניתן ליצור אופציה בריאה יותר וידידותית לסביבה ומהווה פתרון לבעלי רגישויות או אלרגיות.

 

3.     יתרונות הארומתרפיה

נרות ריחניים טבעיים, במיוחד אלו שיש בהם שמנים אתריים, יכולים לספק יתרונות בריאותיים. לשמנים אתריים שונים יש תכונות טיפוליות מובהקות, כגון השפעות מרגיעות, מרוממות, ממקדות, לדוגמה: ללבנדר יש השפעה מרגיעה בעוד שריחות הדרים יכולים לשפר את האנרגיה, לעורר ולרומם, הדוגמאות הן אין סופיות תלוי בצורך.


4.     יצירתיות וביטוי אישי

הכנת נרות היא תהליך יצירתי המאפשר לך לבטא את הסגנון האישי שלך. אתם יכולים להתנסות עם ריחות, צבעים ואפשרות ליצור נרות במכלים שונים כדי להתאים לעיצוב הבית שלך או ליצור מתנות לחברים ובני משפחה.

 

DIY – הכנת הנרות

1.     הכינו סיר שבו תוכלו להניח את קנקן המסת השעווה בנוחיות מלאו במים בגובה 2-3 ס"מ מגובה הקנקן.

2.     הדליקו את האש ושימו בקנקן המסת השעווה כמחצית מכמות השעווה.



3.     המיסו את כמות השעווה והוסיפו את שאר הכמות.

4.     בזמן שהשעווה נמסה הכינו את הצנצנות: העמידו את הפתיל במרכז הצנצנת שיגע בתחתית ויעמוד ישר, כדי לתפוס אותו שיעמוד באמצע אני משתמשת באטב כביסה כך שהאטב נשען על הצנצנת מצד לצד והפתיל יוצא מהאמצע.



5.     לאחר שהשעווה נמסה בדקו עם מד-חום שהטמפרטורה של השעווה לא עברה את ה 80 מעלות אם השעווה חמה מידי תנו לה להצטנן ואז הוסיפו את השמן האתרי בכמות המתאימה (הכמות בערכה מתאימה לכמות השעווה)



6.     לאחר שהוספתם את השמן לתערובת השעווה ערבבו ליצירת אחידות.

7.     מוזגים את השעווה לצנצנות בצורה שווה ומניחים בצד להתקרר ולהתייצב. ניתן למזוג קצת פחות מהכמות המלא לכל צנצנת ולהשאיר מעט שעווה בקנקן. לאחר שהנר מתקרר ומתמצק, לעיתים השעווה נשברת מלמעלה ויוצרת שיכבה עליונה לא שווה או לא יפה. מה עושים? מחממים את השעווה שנשארה בקנקן ומוזגים מעל שעוות הנר שהתמצק לצורה חלקה יותר. (התהליך הזה ממש לא חשוב לאיכות הנר רק לנראות).



8.     לאחר שהשעווה הצטננה והתייצבה ניתן לסגור את הצנצנת ולשמור לעת שרוצים להדליק את הנר.


עשייה מהנה



39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page