top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

12 עובדות שלא ידעתם על פרחי אפונת הפרפר

קלטוריה טרנטי Clitoria ternatea

או בשמה העממי פרח אפונת הפרפר.


אזור המוצא של פרחי אפונת הפרפר הינה מדרום מזרח אסיה, המקומיים שותים את הפרחים כחליטה מזה מאות שנים כצמח מרפא ובעיקר בשל התכונות נוגדות החמצון ויופי של צבע הסגול עמוק של החליטה.


כמו כן, נהוג להשתמש באפונת הפרפר במטבח האסיאתי. צבע הפרחים משמש כצבע מאכל טבעי ומאוד יפה בקינוחים. כאשר משרים את הפרחים במים הוא הופך את הנוזל לצבע כחול עמוק ואם נוסיף למשקה מיץ לימון או משהוא חומצי אחר המשקה יהפוך לירוק.

פרחי אפונת הפרפר זלגו מהמטבח האסיאתי למטבחים שונים בעולם והיום בשימוש נרחב גם בערבוב משקאות אלכוהוליים וחליטות מעניינות כפי שניתן למצוא בחליטת "קסם הפריחה" בחנות של Camellia" – צמחים לחיים".

למעט שימושים קולינריים, גם ברפואה האיורוודית והסינית פרחי אפונת הפרפר מככבים כצמח מרפא מזה מאות שנים.


12 עובדות שלא ידעתם על אפונת הפרפר Butterfly pea

1. נוגד חמצון עוצמתי. הפיגמנט הסגול, כפי שקיים במאכלים וצמחים שונים מהטבע, מקנה את האפקט נוגד החמצון. פרחי אפונת הפרפר עשירים בנוגדי חמצון מסוג טרניטים אשר להם תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות סרטן.

2. משפר את הזיכרון. משפר פעילות קוגניטיבית, מרגיע מתחים ואף מסייע למצבים כגון HDAD ואלצהיימר בזכות נוגד החמצון אצטילכולין המעודד זיכרון וחיוני לבריאות המוח.

3. משפר את בריאות העין. פרחי אפונת הפרפר עשירים בנוגדי חמצון אנתוציאנין המסייעים לזרימת הדם לעין ובכך מסייעים במצב של גלוקומה, שיפור ראיית לילה ובאופן כללי מגנים על העניים מפני הרס טבעי.

4. רפואת נשים. אי אפשר להתעלם מצורת הפרח הדומה לאיבר המין הנשי ומכאן גם השם Clitoria ternatea. עוד מזמן היפוקרטס טיפלו ברפואת נשים בעזרת פרחי אפונת הפרפר המסייעים לבעיות מחזור, כאבי מחזור, איזון מצבי רוח משתנים (תסמונת קדם ויסתית), הפרשות וגינליות, ועוד.

5. רפואת לגברים הגדלת ספירת הזרע, פרחי אפונת הפרפר נחשבים כצמח אפרודיזי המעודד מיניות לשני המינים.

6. מאזן סוכר בדם. במחקר שנערך על גברים עם שתייה של פרחי אפונת הפרפר רמות הסוכר ירדו בעת שרמות נוגדי החמצון בגוף עלו, אותו מחקר נערך על עכברים ונמצאו אותם ממצאים.

7. מחייה את העור. נהוג לשתות כחליטה אך גם ע"י שימוש חיצוני העור מקבל הזנה וחיות ומונע את התייבשות העור בזכות נוגדי החמצון פוליפנולים ופלבנואידים אשר מעודדים יצור קולוגן טבעי בעור. כמו כן ניתן לטפל באדמומיות, גרד ואלרגיה עוריות.

8. מחזק את סיב השערה. כמו את העור גם את השיער, בזכות נוגד החמצון אנתוציאנינים אשר מסייעים בהזרמת דם לקרקפת ובכך מחזקים את סיב השערה וצמיחה של שיער שופע ובריא.

9. מערכת העיכול. מסייע לבחילות, עיכול איטי וקלוקל, תולעים ופרזיטים. מסייע לפנות פסולת מהמעי ולירידה במשקל.

10. מערכת הנשימה. לפרחי אפונת הפרפר תכונות אנטי דלקתיות, מכייח עדין ומסייע במצבי התקררות, שיעול, אסטמה ואלרגיות.

11. מחזק את מערת החיסון. כמות נוגדי החמצון האדירה בנוסף לרכיבים אנטי דלקתיים ותכונות אנטי בקטריאליות ואנטי פרזיטיות הקיימים בפרחי אפונת הפרפר מקנים איכויות יוצאות מן הכלל המסייעים לחיזוק מערת החיסון ולמניעת מחלות שונות.

12. צמח חלימה וטרנספורמציה בקרוב במאמר על צמחי חלימה.


היבט הרוחני לפרחי אפונת הפרפר

מספרים שפרחי אפונת הפרפר נשלטים ע"י כוכב נוגה-Venus וקשר לאלמנט המים מה שמקנה להם תכונות של רוגע, אהבה וביטחון לכן זכו פרחים אלו לאנרגיה נשית וענוגה.

בהודו הפרח משויך לאנרגיה נשית ונחשב לפרח האלה Aparajit. אפרג'יט האלה מאופיינת בכוח רצון, היא אינה נכנעת ובלתי מנוצחת.

את פרחי אפונת הפרפר בהודו משלבים בטקס הפוג'ה כמנחה לאלים. בהודו, נשים הרות עונדות שרשרת פרחים על היד או סביב הבטן לסייע להן בלידה קלה.

בתאילנד סיפור-עם מספר על אישה בשם איסרה שיצאה להרפתקה עם קינרי שהיא חצי אישה וחצי ציפור, קינרי הראתה לה את הפרח והורתה לה לגדל את הצמח ולטפל בנשים עם הפרחים הסגולים והמיוחדים. בתאילנד נקרא תה אפונת הפרפר "אנצ'ן תי".





99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page