top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

מים בטעמים - פראייר מי שלא שותה

עודכן: 17 באוג׳ 2021

למה חשוב לשתות מים?

מקורות המים שופעים ובריאים נמצאים זמינים לנו בקלות, כמעט בכל מקום נוכל לקבל כוס מים ובחינם.

אתחיל בכמה עובדות לגבי מים:

  • כשני שליש ממשקל הגוף שלנו מורכב מנוזלים. ביום רגיל אנחנו מאבדים כ- 4.5 ליטר גם ללא פעילות גופנית דרך שתן, צואה, הזעה ונשימה. את כמות הנוזלים שאיבדנו הגוף צריך להחזיר דרך אוכל ושתייה.


  • נניח שאתם שותים קפה, זה נוזלי נכון? אז שלא כל מה שנוזלי גם מרווה את הגוף ומספק לו את כמות הנוזלים שהוא צריך. קפה לדוגמא מייבש את הגוף כך שנזדקק לשתייה של כשתי כוסות מים כדי להחזיר את אובדן הנוזלים. כנ"ל לגבי משקאות ממותקים או משקאות דייט הגורמים לצמא.


  • סובלים מעצירות? יושבים בשירותים והמאמץ בלתי נסבל? כנראה שהמעי שלכם התייבש. הנוזלים מסייעים למשוך את הצואה החוצה. בדיוק כמו לשפוך דלי מים ולשטוף את הבית כך הלכלוך יוצא מהמעי.


  • מעי הוא איבר נחבא, לא ממש מסתכלים עליו אלא אם עשינו בדיקת קולונוסקופיה. אם היציאות לא סדירות ותקינות אז בתוך המעי מתגבשות להן שכבות של פסולת. שכבות אלו יכולת לגרום לבעיות פיזיולוגיות שונות.


  • הכליות הן מבין האיברים החשבים בגוף, הן לא מקבלות במה מספיק גדולה בהיררכית חשיבות התפקוד שלהן עד שנוצרת בעיה. ובכן, הכליות מסננת את המים העכורים. שתייה של מים מקלה על הכליות לפינוי הפסולת שהצטברה בגוף. כאשר שותים מספיק מים השתן יהיה בהיר וחסר ריח, כאשר הגוף לא מקבל מספיק מים השתן יהיה כהה ומסריח. שתייה לא מספקת של מים עלולה לגרום לבעיות ולאבנים בכליות.


  • לפעמים חשים רעב ורק לא מזמן סיימתם ארוחה? כנראה שאתם צמאים, מים יגרמו לכם להרגיש תחושת שובע ולאכול פחות. במחקר שנערך על אנשים בעלי משקל עודף, משתתפי המחקר התבקשו לשתות חצי ליטר מים כחצי שעה לפני הארוחה, אותם משתתפים לא ידעו את מטרת המחקר ואף לא שינו את התזונה שאליה רגילים. תוצאות המחקר הראו ירידה של 5% ממשקל הגוף. אני ממליצה לשתות כוס מים כ 10 דקות לפני הארוחה העיקרית אם אתם אוכלים שתי ארוחת גדולות ואחת קטנה אז שתו רק לפני הארוחות הגדולות.


  • יש לכם כאבי ראש מדי פעם? מיגרנה? חמרמורת? בחילות? הקאות? כנראה שלא שתיתם מספיק מים.


  • העור יבש? סובלים מאקנה ואתם לא בגיל ההתבגרות? יש לכם קמטים רבים מידי לגילכם? כנראה שהגוף שלכם צמא.


  • מרגישים עייפים? חשיבה איטית? יכולת ריכוז נמוכה? שכחה? יתכן שהמוח שלכם צמא. המוח מורכב מכ 85% נוזלים.


  • כועסים? מצב רוח מדוכדך וקודר? יתכן שהמוח שלכם מבקש מים.


  • אם אתם צורכים תרופות על בסיס קבוע, כדי לכם לשתות יותר מים כדי שהכליות יצליחו לפנות את שאריות הפסולת מהתרופות. תרופות מייבשות את הגוף.

מה זה מים בטעמים ולמה כדאי לשתות?


  1. תוספת של עשבי תיבול, פירות וירקות למים.

  2. התוספת מקנה למים טעם טוב וכך שיש יותר רצון לשתות.

  3. המים מקבלים את האיכויות הבריאותיות של מהצמח או הפרי המושרים בתוכו.

כמה מים לשתות?

כמות הנוזלים שאדם צריך לשתות תלויה בגובה, במשקל ופעילות הגופנית וסוג הפעילות. תלוי בתזונה שלכם, אם אתם אוכלים הרבה ירקות ופירות הרי אתם מקבלים נוזלים גם ממקור האוכל שלכם. בממוצע אישה עד משקל של 60 קילו צריכה לשתות כ- 8 כוסות מים ביום אם היא מקפידה על תזונה מלאה בירקות ופירות. גברים צריכים קצת יותר מנשים. ספורטאים רצוי שישתו יותר מהכמות המומלצת. בקיץ רצוי לשתות יותר מים גם אם יושבים במזגן רוב היום, תלוי גם בפעילות שלכם אם אתם הרבה מחוץ לבית בשמש, בים וכד. שימו לב – קיים מצב של "הרעלת מים". מצב זה נוצר כתוצאה משתייה מרובה של מים בזמן קצר, מה שיכול לגרום לפגיעה בתאים. אני מאמינה בהקשבה לצרכים של האדם, בשינוי הדרגתי ועשייה המתאימה לאורח החיים, להשתחרר מהתמכרויות למזון שמזיק ולאמץ מזון שמטיב עמנו. אוכל בריא צריך להיות טעים ונעים לגוף, אוכל צריך לתת אנרגיה, חיות ובהירות מחשבתית.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page