top of page
  • תמונת הסופר/תdoritdan10

צ'אקרה רביעית – אנהט ANAHATA

עודכן: 17 באוג׳ 2021


צ'אקרות הן מרכזי אנרגיה הקשורים בתודעה ובתקשורת מנטאלית.

הן ממוקמות באופן אנרגטי לאורך עמוד השדרה וקשורות במערכות עצבים ספציפיות.

הבנת הצ'אקרות מועילה למספר צרכים: דרך לתודעה עצמית ולסביבה, לעורר ולהעלות את אנרגיית הקונדליני, ליצור דרך תקשורתית בריאה ולחיות חיים מאוזנים מבחינה פיזית, רגשית ומנטאלית.


כינוי: צ'אקרת הלב

צבע: ירוק וגוונים ורדרדים

אלמנט השולט בצ'אקרה זו: אוויר

חוש הקשור בצ'ארקה זו: מגע

מיקום הצ'אקרה: ממוקמת במקביל לקו הלב במרכז הגוף בין שתי הפטמות


אהבה והתעוררות

צ'אקרת הלב היא המפקחת על חיי האהבה שלנו. היא מהווה את מרכז הנתינה, האהבה, האכפתיות כלפי האחר, המסירות, היכולת להרגיש ולחוש את האחר גם רגשית וגם פיזית ומעוררת רצון להרמוניה ואחדות בכל הרמות.


הצ'אקרה הרביעית מחברת בין הצ'אקרות התחתונות לעליונות, חיבור בין שמיים וארץ, שני העולמות- החיצוני והפנימי. סמל המייצג צ'אקרה זו הוא פרח בעל 12 עלי כותרת סביב עיגול ובתוכו כוכב בעל שש צלעות שהם שני משולשים, אחד פונה כלפי מטה לאדמה והשני כלפי מעלה לשמים צורת מגן דוד.

שלושת הצ'אקרות התחתונות מייצגות את בסיס ישותינו, ההכנה הבסיסית לזהות העצמית ומודעות עצמית דרך אימפולסים ותשוקה. בצ'אקרות העליונות אנחנו מתחברים דרך הלב לתשוקה וחמלה דרך הרגש והמודעות. יש לנו את היכולת להביע את הרגש, לתת ולקבל אהבה.


כשצ'אקרה זו מאוזנת יש לנו יכולת לראות באובייקטיביות את הדברים ולא מתוך מערבולת רגשית, אנו יכולים לפתוח את הלב, להיות רגישים, להביע אהבה והזדהות.

דרך צ'אקרת הלב, האדם חש את אהבתו ובעזרת ההתחברות אל הרגש הפנימי הוא גם מסוגל לחבר בין היקום והכח האלוהי – הכח העילאי. כשהכח העילאי מתגלה, מראות צלילים ומילים מתורגמים לרגש.

כך אנחנו יכולים לקבל ולתת ללא אגו וללא אינטרס אישי, רק להיפתח, לתת ולקבל אהבה .

צ'אקרת הלב ממונה על אהבה וקבלה עצמית שלמה שהיא חיונית לאהבת האחר, לדעת למחול ולהיות בנתינה מתמדת ללא תנאים או תלות, מתוך הבנה חסרת שיפוט ואמפתיה.


כשצ'אקרה זו אינה מאוזנת האדם יתקשה לקבל ולתת אהבה. אי יכולת נתינה או קבלה גורמת לאדם להיות במצב של תשישות, מבוכה מול גילוי חיבה ואי יכולת להיסחף רגשית. כך שלמעשה חומת המגן הרגשית הופכת את האדם ליותר פגיע ויוצרת חוסר עמוד שדרה.


בעיות פיזיולוגיות נפוצות:

בעיות בריאות באופן כללי, בעיות לבביות, אסטמה, אלרגיות, משקל לא יציב.

לאיזון צ'אקרת הלב

שמנים אתרים: יסמין, וניל, טרגון, ורדים

מזונות: ברוקולי, קייל, כל העלים הירוקים, זוקיני, אספרגוס וקיווי

תבלינים: בת קורנית, לימון, עשב לימון, ורדים, עוזרר, לבנדר, פטרוזיליה

חליטה לאיזון צ'אקרת הלב loventea











פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page